|

Recensies:

Woon- en zorgcentrum De Nieuwpoort 24 novermber 2004

Zorgcentrum De Kooimeer 4 juni 2008

Op donderdag 14 oktober 2004 traden wij op in het woon- zorgcentrum De Nieuwpoort.
Hieronder een recensie uit het Huisorgaan van Woon- en zorgcentrum De Nieuwpoort.

Wat hebben we donderdag 14 oktober genoten van het gezelschap “Nieuw DANZA”. Wat een prettige uitvoering was het, de zang en dans en de kostuums. Wat was alles verzorgd. Het is toch goed, dat er amateur gezelschappen zijn op dit niveau.
Alle aanwezigen (en het was een grote opkomst) hebben intens genoten van hetgeen er geboden werd.
Een applaus voor dit koor, maar vooral voor de initiatiefnemers en de vrijwilligers die dit mogelijk maken.

naar boven

Op woensdag 4 juni 2008 traden wij op in het zorgcentrum De Kooimeer.
Hieronder een recensie en dankbriefje van het centrum.

Woensdag 4 juni, optreden van "New Danza" uit Alkmaar.
Dit koor heeft in de Kooimeer al eens eerder opgetreden en aangezien Paulien hier toen nog niet werkzaam was, hoopt ze op een mooie uitvoering. De dames van het koor komen op in prachtige avondjaponnen en de heren in een zwart kostuum. Het openingslied was een lied uit Wenen gezonden door een duet en het koor. Dan liedjes uit Broadway en andere musicals. Bij alle liedjes uit het land van herkomst andere kostuums, zo mooi. Dan zingt het koor het lied Wonderful world, 2 kleine houden een wereldbol omhoog. Dan komen de dames op in ruiten rokken en de heren in een kilt en zingen liederen uit Schotland en Ierland. Een zeeman met een kroes bier, waar natuurlijk niets in zat, werd na afloop van het lied dronken afgevoerd. Dan is er pause met een hapje en een drankje.
En na deze geneugten zingt het koor met solisten een lied uit een musical van 40 jaar geleden. Een dame is op zoek naar een partner en sjanst een beetje ontdeugend naar diverse mannen. De mevrouw die het lied zingt heeft een prachtige japon aan en heeft de tekst zelf geschreven en Peter Meulinge heeft de muziek erop gemaakt. Dan worden er ook nog Nederlandse liedjes ten gehore gebracht. Een lied van Wim Sonneveld, zij kon het lonken niet laten. Alle kostuums zijn zelfgemaakt door een dame, prachtig gewoon. Bij alle liedjes, uit welke windstreek dan ook, is een ander kostumm. Alle hulde hiervoor. De pianist is tevens al 40 jaar bij het koor, wat een zegen als je zo'n koor mag leiden, want het was in 1 woord af. We hebben allemaal weer erg genoten, dit was echt een topper. Bedankt!

Mevrouw de Groot

naar boven